De huidige Audi A6 kwam in 2011 op de markt en werd in in 2014 vernieuwd. Juist dat facelift-model is nu vanwege zijn leeftijd interessant om te importeren.




De huidige bpm-regelgeving biedt, vergeleken met prijzen van vergelijkbare auto's in Nederland, het meeste financiële voordeel bij auto's tot ongeveer twee jaar oud. Dat betekent dat de Audi A6 facelift rijp is om, in bijvoorbeeld Duitsland als Jahreswagen of Vorführwagen, door slimme Nederlanders geoogst te worden.


Matrix led-verlichting

Om de gefacelifte Audi A6 te herkennen heb je vaak een kennersoog nodig en dat is bij de vernieuwde A6 niet anders. De opvallende grille heeft een iets ander uiterlijk gekregen en tegelijk hebben de ontwerpers de bumpers en de koplampen opnieuw getekend. Led-techniek kenden we al, maar de Audi A6 facelift heeft nu, net als eerder al de nieuwe Audi A8, tevens de beschikking over de geavanceerde Matrix-led-techniek.


Audi RS6 Performance

Op motorengebied heeft Audi ook een aantal vernieuwingen doorgevoerd. De 1.8 TFSI met 190 pk is het nieuwe basismodel, gevolgd door een 2.0 TFSI met 250 pk en zelfs een 3.0 TFSI met 333 pk. De lijn wordt afgetopt door een Audi S6 met 450 pk sterke V8 en een RS6 (alleen leverbaar als Avant, Audi's stationwagen) met maar liefst 560 pk. Er is zelfs een speciale Audi RS6 Performance waarvan de fabrikant het vermogen heeft opgeschroefd tot een enorme 605 pk. Vooral de zeer exclusieve Audi S6 en Audi RS6 zijn vanwege hun in Nederland torenhoge nieuwprijs zeer zeldzaam. In Duitsland daarentegen is er een behoorlijk aanbod, wat import extra aantrekkelijk maakt.