Bespaar ruim 10.000 euro met auto-import uit Duitsland
Steeds meer mensen hebben door hoeveel geld ze met het importeren van een jonge occasion uit bijvoorbeeld Duitsland kunnen besparen. Wees handelaren en merkdealers een stap voor en bespaar vele duizenden euro's. Met behoud van fabrieksgarantie.



Het is echt waar: door de belastingregelgeving van de laatste jaren kunnen kopers van vooral jonge occasions in hogere prijsklassen door auto-import duizenden euro's besparen. Het importeren van BMW's, Audi's, Mercedessen en luxe Volkswagens (maar ook bijvoorbeeld Volvo's en Land Rovers) heeft de laatste jaren dan ook een enorme een vlucht genomen. Merkdealers wezen auto-import in eerste instantie af, maar nadat handelaren in jonge luxe tweedehands auto's al op de vraag waren ingesprongen, hebben ook autodealers deze lucratieve handel inmiddels ontdekt.


Koper in Nederland fêteert de autohandel

Het verschil met serviceverleners zoals Import Auto Trading is echter dat de handelaren en de merkdealers de winst als marge in eigen zak steken. Laat u een auto importeren door Import Auto Trading, dan komt de besparing de klant zelf ten goede. Vergelijkt u maar eens de prijzen van jonge occasions met de prijzen van dezelfde auto's in Duitsland door te kijken op deze sites [hier link naar artikel over sites: http://www.import-autos.nl/blog/de-beste-sites-om-een-auto-in-duitsland-te-kopen/]. Uiteraard komen de kosten voor bpm en andere invoerkosten (transport, verzekering) nog bij de vraagprijzen, maar dan nog bedraagt het verschil op kenteken in ons land al snel 10.000 euro en vaak meer.


Jahreswagens

Bent u door het enorme besparingspotentieel nog niet overtuigd, dan zijn er nog talloze andere redenen om een auto uit bijvoorbeeld Duitsland te importeren. Doordat Duitsland een gigantische automarkt heeft, is de keuze eenvoudigweg enorm. Vooral op het gebied van jonge occasions met een lage kilometerstand (de auto's waarop bij import toevallig het grootste financiële voordeel te behalen valt) is er in Duitsland een enorm aanbod. Dit komt onder meer doordat de vele honderdduizenden mensen die bij onze oosterburen in de de auto-industrie werkzaam zijn, veelal auto's van de zaak rijden. Deze zogenaamde Jahreswagens worden na enkele maanden tot een jaar weer verruild voor een nieuw exemplaar. Als gevolg hiervan komen deze voor ons uiterst interessante occasions weer op de markt. Zij zitten vaak vol praktische en kostbare opties wat ze nog eens extra interessant maakt. Bovendien bespaart de Nederlandse autokoper op deze manier de enorme brok afschrijving die op nieuwe auto's in het eerste jaar plaatsvindt.


Kennis en ervaring

Zitten er dan geen nadelen aan auto-import? Hoe zit het bijvoorbeeld met de fabrieksgarantie? Het importeren van een auto heeft natuurlijk wel wat voeten in de aarde. Zo is er een hoop papierwerk en moeten het transport, de verzekering en uiteraard de belastingaangifte in Nederland worden geregeld. Allemaal zaken waarvoor expertise en ervaring noodzakelijk is. En dan hebben we het nog niets eens over de (weliswaar kleine, maar toch) kans dat er aan zo'n jonge Duitse kwaliteitsoccasion iets mankeert. De potentiële kopers moet een mankement wel kunnen vaststellen. En de vraag over de fabrieksgarantie? Dat is in Europa gelukkig goed geregeld. Fabrieksgarantie is bij Europese wetgeving overdraagbaar, ook buiten de landsgrenzen.




Naast de enorme geldbesparing zijn er nog talloze redenen om een auto uit Duitsland te importeren.